Scriu despre frumusete de peste 15 ani, insa in ciuda rigurozitatii si a impartialitatii specifice profesiei, unele branduri au reusit sa ma determine sa ma atasez de ele inainte de a le incerca produsele. Iar L’Occitane se situeaza de multa vreme in varful unei ierarhii personale ultra-minimaliste si alcatuite cu extrem de multa atentie si mai ales, cu responsabilitate. Filosofia brandului si toate actiunile care vin sa o sustina si pe care acesta le intreprinde an de an, creeaza premisele unei relatii emotionale de cursa lunga, nu doar a unui atasament ocazional. L’Occitane este un brand cu poveste nu pentru ca are un marketing inteligent, ci pentru ca realmente are ce povesti. Toti clientii L’Occitane, printre care ma numar si eu, cumpara produsele atat pentru calitatea lor exceptionala, cat si pentru faptul ca marca franceza stie cum sa ii invite de fiecare data sa faca parte din poveste, sa interactioneze, sa descopere si chiar sa isi aduca aportul la schimbare atunci cand sunt organizate diferite campanii de awareness. Colectia speciala pentru sarbatorile din acest an nu face exceptie de la regula. Este poate cea mai frumoasa colectie de produse in ambalaje festive pe care L’Occitane a lansat-o in ultimii ani (stiu, asa spun de fiecare data, insa voi explica de ce este cu adevarat speciala), si dincolo de acest lucru, este conceputa in spirit sustenabil.
De foarte multe ori am spus ca L’Occitane se numara printre putinele branduri cu caracter, adica cu o viziune distincta, cu o aplecare evidenta inspre latura eco, ceea ce nu e deloc usor in contextul actual, orientat spre rezultate concrete si dornic sa transforme rasfatul intr-o institutie. Ceea ce face special un produs L’Occitane nu e in niciun caz numele marcii, cu toate ca este categoric un garant al performantei, pretul sau boutique-ul frumos in care se vinde, ci emotia si senzorialitatea care transpar in fiecare picatura de parfum sau borcan cu crema, si care nu pot fi transmise ori povestite. Fiecare produs in parte pare ca a fost conceput sur-mesure, pe nevoile si cerintele individuale, de unde si numeroasele istorii personale care s-au scris de-a lungul timpului in relatia brand-client. Si asta pentru ca cei care cumpara L’Occitane sunt cei mai buni brand-ambassori ai marcii. Daca vreti, pentru ca tot este la moda, “influenceri” in cercul lor social.
Mai mult decat atat, L’Occitane este un brand transparent cu ceea ce face, de la ingrediente si provenienta acestora, si pana la bunele practici sustenabile, care nu sunt defel de data recenta, ci care exista dinainte de a fi promovat in media acest concept. De la formule, pana la extragerea si selectarea ingredientelor, depozitare si circuit de productie, totul este atat de bine pus la punct, incat nu exista nici macar 0,1% actiuni nejustificate sau discutabile. Un alt aspect mai putin cunoscut si care merita adus in discutie este acela ca L’Occitane respecta pe deplin ritmul naturii, nu o streseaza, nu o grabeste sa rodeasca inainte de vreme si nu o altereaza astfel incat sa produca mai mult. Migdalii sunt asteptati vreme de sase ani, arborele de shea de inca o data si jumatate mai mult – 15 ani, iar imortelele doi ani. Chiar si verbina este lasata o saptamana inainte de a fi distilata.
Gama Rose este specifica regiunii Provence din care provin produsele L’Occitane. Este o gama gurmanda inspriata de un desert traditional cu migdale, glazurat cu pasta de zahar si ciocolata. De Sarbatori, acestui deliciu ii este adaugata o tenta de iasomie calda, pentru o piele pregatita sa fie rasfata cu o aroma eleganta si ademenitoare, declinata atat in produse de curatare – sapun parfumat si gel de dus, cat si in produse destinate hidratarii – lapte de corp, crema de maini, ulei pentru unghii si cuticule, sau in cele de parfumerie – apa de toaleta si parfum in gel. Si Rose Jasmin, asemenea tuturor celorlalte game L’Occitane, este creeata fara celofan si fara adaos de sectiune interioara de carton, pentru a evita creearea de noi deseuri si pentru a diminua risipa.
Tot in seria aromelor gurmande se inscrie si Shea Winter Walk, care este de altfel si colectia mea preferata. Este o colectie care contureaza perfect ideea de festin olfactiv si senzorial, si in care cuvintele sunt inlocuite de arome si senzatii aparte. Texturile produselor sunt bogate si trimit in directia balsamurilor cremoase care se topesc pe piele, hranind-o, hidratand-o si lasand-o delicat parfumata. De la mic la mare, de la cel mai delicat sapun de toaleta ambalat in folie de hartie certificata obtinuta prin sivicultura surabila, si pana la crema de dus, cea de corps au balsamul de buze (o degustare inedita in perioada sarbatorilor)
De-a lungul ultimelor luni am avut numeroase probleme cu uscarea accentuata a mainilor, din pricina spalatului foarte des si a folosirii solutiilor cu actiune bactericida, ajugand chiar la stari severe manifestate prin asperitate si leziuni, si cu toate ca am folosit in permanenta creme de maini speciale, inclusiv din segmentul dermato, niciuna dintre ele nu a egalat prin performanta crema de maini Shea Winter Walk – editie Xmas 21, din care probabil imi voi achizitiona o duzina. In afara faptului ca miroase absolut divin, a smochine, clementine, frezie, lemn de tonka si mosc (printre altele), patrunde rapid in piele, fara a lasa o pelicula grasa, si cel mai important, hraneste si repara in profunzime mainile. Secretul consta in mierea ecologica cu proprietati calmante si protectoare si in untul de shea organic, inclus in formula in proportie de 5%, care este bogat in acizi grasi esentiali si care provine din Burkina Faso, acolo unde cateva mii de femei au dezvoltat un lant de aprovizionare durabil, bazat pe schimburi comerciale echitabile. Este singura crema de maini care in aceasta perioada a reusit sa imi ingrijeasca si sa imi repare pielea agresata a mainilor, iar de cand am descoperit-o, la inceput de decembrie, nu mai folosesc nimic altceva.
Pentru o doza suplimentara de rasfat, va recomand sa incercati si gama Delicate Shea, care contine asa cum puteti deduce si din denumire, acelasi miraculous unt de shea, insa de data aceasta vorbim despre texturi reconfortante care trimit cu gandul la frisca sau la spumele aerate caracteristice deserturilor fine.
In mod traditional de Craciun, L’Occitane lanseaza si editiile speciale ale calendarelor advent, acestea regasindu-se in colectiile brandului inca dinainte sa devina populare la scara larga. De la an la an, grafica acestor obiecte de colectie surprinde prin finetea detaliilor si prin complexitatea povestii. Indiferent de varsta, iti atrag atentia ca un magnet si te imbie sa visezi cu ochii deschisi la taramuri de basm si la personaje mitice. Advent Calendarul Classic contine produsele bestseller L’Occitane, atat din categoria facecare, cat si bodycare & haircare, iar Advent Calendarul Premium este un cadou superb pentru oricine isi doreste sa incerce produsele crème-de-la-crème din toate categoriile, inclusiv din gama cu imortele, despre care am scris aici, sau din sectiunile make-up, parfumerie, bodycare si haircare. Ambele calendare sunt realizate din carton reciclabil si NU contin plastic.
La fel ca si anul trecut, in colectia speciala de Craciun au revenit ornamentele in forma de stea sau sosete cadou, care contin produse in format mini (preferatele mele pentru calatorii) si care pot fi reutilizate. Eu am pastrat de la Craciunul 2020, cate unul din fiecare model, iar pentru ca este vorba despre cutii metalice, am gasit ca sunt foarte practice pentru pastrarea diferitelor surprize dulci, notite sau accesorii. In mod similar voi proceda si de data aceasta, cu singura diferenta ca acum am mai identificat un produs ce merita colectionat: saculetul Holiday, realizat cu 100% bumbac reciclat, o alternativa minunata la cutia cadou obisnuita. In acest saculet pot incapea pana la trei produse full-size, iar dupa terminarea lor, multe alte maruntisuri care necesita a fi pastrate sau transportate in mod adecvat.
Multumesc mult pentru recomandari!
Frumoasa postare, big like 😉