Noua ani de V for Vintage sau cum educi publicul in vederea sustinerii design-ului autohton

Pe Laura Calin – fondatoarea si promotoarea conceptului V for Vintage – am cunoscut-o in urma cu aproape un deceniu si privind in urma pare ca totul s-a intamplat intr-o alta dimensiune. Mi-a placut din primul moment, lucru care se intampla extrem de rar, tinand cont de faptul ca nici atunci si nici acum nu acord credit instant persoanelor pe care abia le cunosc, iar intuitia se pare ca nu m-a inselat. Laura a demonstrat ca ideile smart, updatate constant si sustinute de onestitate in comunicare, pot face diferenta intre un experiment si un fenomen. Pentru ca niciodata nu a fost vorba doar despre imagine, haine frumoase si frivolitati sarmante. O generatie cu evidente carente la capitolul mentalitate, avea (si are in continuare) nevoie de V for Vintage.

How-to-make-more-time_Laura-Calin_lauracalin.ro-11-683x1024

Cum arata moda romaneasca in anii 2000? Ca o loterie la care nu se inscria nimeni. Motivul era evident: lipsa unei mize reale. Apetenta pentru tot ceea ce insemna label international, surclasa design-ul romanesc care se afla inca in cautarea unei directii clare si a unor repere care sa il valideze. V for Vintage a insemnat pentru foarte multi tineri creativi, cel mai important examen: contactul direct cu publicul consumator de moda. Un examen diferit ca structura de cel din mediul academic, cat se poate realist si lipsit de indulgente. V for Vintage a demonstrat in cazul multora ca nu este suficient sa ai talent la schite pentru a-ti vedea piesele vestimentare sau accesoriile purtate pe strada. Testul relevantei este cel mai dificil de trecut si nu intamplator, multe nume au disparut treptat de pe lista participantilor, reorientandu-se inspre areale conexe: grafica, styling etc.

Pentru clientul final, V for Vintage a servit drept consilier in editarea garderobei si mai mult decat atat, generator de noi deprinderi. Ani la rand, discutiile referitoare la lipsa sustinerii reale a designerilor romani, au dat nastere unor rivalitati si unor orgolii exacerbate, insa toata “politica” fashion uita un amanunt esential, pe care V for Vintage are marele merit de a-l fi identificat si valorificat in consecinta: educatia publicului. In ultimele decenii, romanii nu au fost invatati sa se mandreasca cu “productia” autohtona, sa construiasca ajutandu-se reciproc si sa “buy local”, constienti atat de valoarea obiectelor, cat si de importanta actului in sine. V for Vintage a adus insa o cu totul alta perspectiva, mergand o buna perioada de timp impotriva curentului general de aliniere la tot ceea ce poarta eticheta de brand cu rezonanta si la “uniformizarea” in masa.

17690662_1604967026188119_564111698_n

Secretul reusitei a constat in trei piloni fundamentali: strategie – primele editii au mizat pe atragerea publicului pasionat de piesele vintage, unul dintre curentele extrem de exploatate in anii 2000, interactivitate – implicarea activa a participantilor in actiuni tematice, adaptabilitate la tendintele de consum si atentie acordata intereselor tuturor categoriilor de clienti (de la fashion aficionados si pana la colectionari de piese vintage).

Asa cum moda competitiva presupune delimitarea de abstract, publicul educat cere mai mult decat teorii inteligente: practica, practica si iar practica. Aceasta “mantra” a transformat V for Vintage in ceea ce este astazi: a reuniune creativa de inalta clasa care nu accepta “nu” ca raspuns.

Weekend-ul acesta (8 si 9 aprilie) are loc la Grand Hotel Boulevard, editia cu numarul 18 a V for Vintage, prilej de serbare a majoratului prin readucerea in atentie a detaliilor care (de cele mai multe ori) fac diferenta. Doua zile dedicate creativitatii, intalnirilor cu peste 100 de designeri si colectionari de vintage autentic, precum si cu studentii Universitatilor si Facultatilor de Arta si Design din Cluj, Bucuresti si Timisoara, reuniti in sectiunea speciala “Future Design”. “What you see is what you get” – o ecuatie simpla care sta marturie a faptului ca moda este intotdeauna o alegere personala si o bucurie sincera. Indiferent de varsta.

Noua ani de V for Vintage sau cum educi publicul in vederea sustinerii design-ului autohton

Lila Rossa si pensulele ovale ideale pentru un machiaj ireprosabil

Noua ani de V for Vintage sau cum educi publicul in vederea sustinerii design-ului autohton

L’Oreal Paris Infaillible Total Cover: paleta ideala pentru corectarea tuturor tipurilor de imperfectiuni

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta